HOLLY ART, Idas Galleri

Here you can find my simple art! Här visar jag min enkla konst. Välkomna! Welcome! Bienvenidos!

Operationer och resor

Kategori: Blogginlägg

Jag har skrivit i min presentation att jag haft en släng av cancer,  när jag just fyllt 34 fick jag veta att jag hade bröstcancer, det var 2010. Sen dess har jag som alla som råkar ut för detta gått igenom en klassisk cancerbehandling med allt vad det innebär, sen fick jag förra sommaren veta att jag bär på BRCA1, som är en genetisk cancer. Nu har jag just tagit bort mitt friska bröst för att mota Olle i grind... Längesen jag uppdaterade bloggen, jag har inte haft tid, nu sitter jag orörlig i soffan efter operation och har all tid i världen :)
 
Målningar har det blivit lite dåligt med på sista tiden också, jag har ett heltidsarbete och jag orkar sällan måla på kvällarna och lusten för måleriet går upp och ned. Jag är nog en "periodare", när jag väl börjar sprutar det ut talvor, har jag ingen lust, händer det ingenting på ett tag. 
 
Gjorde nyligen en resa till Argentina och Mendoza, Argentinas vinmecka och fick inspiration. Jag gillar dessutom vin väldigt mycket så det var något som passar mig, det ses nog i min konst framöver. 
 
Nu börjar jag känna mig väldigt sugen på att måla igen, hoppas brösten läker snabbt :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: